دانلود پايان نامه بررسي تاثير ورزش بر كنترل خشم دانش آموزان راهنمايي
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:82

نوع فايل:word

فهرست مطالب:

چكيده

فصل اول

مقدمه

بيان مساله

اهميت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

تعاريف مفاهيم آموزشي

فصل دوم

ادبيات پژوهش

فيزيولوژي خشم

نقش بادامه و دم اسب و سپتوم در پرخاشگري

رابطه پرخاشگري و تستوسترون

ديدگاه هاي مختلف در مورد خشم و شيوه هاي كنترل خشم در اين ديدگاه ها

ديدگاه معتقدان به ذاتي بودن پرخاشگري

ديدگاه يادگيري اجتماعي

نتيجه پرخاشگري ناكامي

كنترل خشم از ديدگاه ذاتي بودن پرخاشگري

راههاي كنترل خشم از ديدگاه يادگيري اجتماعي

تاريخچه استفاده از ورزش در درمان بيماري ها

ديدگاه هاي مطرح درباره تاثيرات ورزش در عملكرد رواني و فيزيولوژيكي

پاسخ هورموني نسبت به فعاليت هاي ورزشي

اهداف ورزش و فعاليت هاي بدني

پرخاشگري به مثابه واكنش هيجاني

پرخاشگري به مثابه پاسخ آموخته شده

جلوه هاي خشم

الگو سازي خشم

تقليل خشم

زيان ها و عوارض خشم

راه هاي پيشگيري از خشم

شيوه هاي درمان خشم

پيشينه تحقيقات

فصل سوم

تعريف جامعه

تعريف نمونه و روش نمونه گيري

روش پژوهش

تعيين متغير ها

ابزار جمع آوري اطلاعات

تجزيه تحليل

پايايي و اعتبار آزمون

انواع فرمول ها

فصل چهارم

جداول و نمودارها

نمودار شماره دو

فصل پنجم

نتايج تجزيه و تحليل

بحث در نتايج

محدوديت هاي پژوهش

پيشنهادات

منابع

مقياس هاي آزمون SCL90

پرسشنامه SCL90

 

مقدمه:

طبيعت آدمي تمايل باطنيي به فعاليت دارد. شيوه زندگي در دوران هاي گذشته به نحوي بود كه بشر براي امرار معاش خود مجبور به انجام فعاليت هاي جسماني قابل توجهي بود و اين امر نياز طبيعي او را به حركت كاملا رفع مي كرد و ا ز اين بابت خطري متوجه سلامت جسمي و رواني او نمي گرديد.

امروزه در همه جوامع در قرن هاي اخير از ميزان فعاليت هاي جسم بشر بطور قابل ملاحظه اي كاسته شده و در نتيجه سلامت جسمي و رواني او را به خطر افتاده است.

امروزه در همه جوامع توسعه يافته و حتي نيمه توسعه يافته اين اتفاق نظر همگاني در بين همه طبقات مختلف اجتماعي – سطوح مديريتي – ورزشكاران – مربيان وجود دارد كه به عنوان ورزش يك پديده كهن و اصيل يكي از موثرترين و در دسترس ترين راه هاي كنترل و هدايت خشم و رفتار پرخاشگرانه در سطح فردي و اجتماعي ميباشد.

از جمله ويژگي هايي كه باعث ميشود ورزش و فعاليت هاي ورزشي بعنوان يك عامل كنترل كننده براي پرخاشگري در جوامع صنعتي و شلوغ امروزي باشد ميتوان به اين مورد اشاره كرد:

اولا: با توجه به رشد روز افزون جمعيت و به طبع آن شهرهاي بزرگ از طرفي و از طرفي ديگر صنعتي يا ماشيني شدن زندگي امروز افراد بشر در اكثر جوامع و هم چنين قرار گرفتن انسان ها در معرض حجم بي شمار محرك هاي متنوع تحت عنوان انفجار اطلاعات و به وجود آمدن آلودگي هاي صوتي و زيست محيطي افراد بشر تحت تاثير استرس ها و فشار ناشي از اين آلودگي ها قرار گرفته كه اين مسئله خود به دليل هيدروليك باعث متراكم شدن هيجانات و نيروهاي حاصل از آن در انسان و انفجار آن به شكل رفتارهاي پرخاشگرانه ميشود به همين دليل در جوامع امروزي با استفاده از ورزش و فعاليت هاي متنوع مربوط به آن توانسته اند چه در سطح ملي و اجتماعي و چه در سطح فردي تاحدود زيادي افراد جامعه را از قرار گرفتن در معرض استرس ها و فشار زندگي امروز مصون نگه دارند.

ثانيا: ورزش بعنوان يك پديده اي كه انسان را در دو بعد جسمي و رواني وا دارد به انجام فعاليت ها و حركات متنوع و مشخص ميكند در حقيقت باعث ايجاد سلامت و طراوت جسمي و نشاط آرامش و تقويت قوه فكر و روان انسان ميشود.

از طرف ديگر: با توجه به خصلت مهم و نهادينه ورزش كه همانا ايجاد روح همكاري و صميميت در بين ورزشكاران مي باشد مي توان گفت كه ورزش نقش در هدايت و كنترل خشم در نزد افراد به تنهايي و گروه هاي اجتماعي انسان و همچنين جلوگيري از بزهكاري و اعتياد جوانان و قشرهاي مختلف مردم دارد لذاست كه اكثر كشورهاي پيشرفته امروزي به اهميت ورزش و همچنين از بعد ديگر با تبليغ و تشويق مردم به استفاده از ورزش و ظرفيت هاي مختلف آن و با برقراري انواع مسابقات ورزشي در سطوح مختلف ملي و جهاني مثل مسابقات جام جهاني  – المپيك و… سعي در هدايت افراد و جوامع مختلف خود به سوي نظم و آرامش و رشد و پيشرفت شخصيت و فرهنگ فردي و گروهي مردم براي ارائه زندگي بهتر و سالم تر و از همه مهم تر آرام تر و به دور از هر گونه استرس و خشم ميكند.

لينك دانلود





:: برچسب‌ها: تاثير ورزش بر كنترل خشم, تستوسترون, دانلود پايان نامه, دانلود پروژه پرخاشگري, دانلود پژوهش كنترل خشم, راههاي كنترل خشم, شيوه زندگي, فعاليت ورزشي, فيزيولوژيكي, فيزيولوژي خشم, كنترل خشم, يادگيري اجتماعي ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: